Tie Guan Yin


Unul dintre ceaiurile pe care le apreciez foarte mult. Tie Guan Yin este considerat, in general, ca fiind un Oolong. Cu toate ca unii maestrii ai ceaiului il considera un ceai distinct, ca si ceaiul alb sau negru. Dincolo de clasificarea lui intr-o anumita grupa, acest ceai iti rezerva surprize placute cu fiecare ocazie cu care il savurezi.

Am simtit acest ceai ca o ploaie placuta ce vine la sfarsitul unei zile toride. A fost si primul de azi. Cantitatea mare de teina se face repede simtita, caldura din corp te invaluie cu repeziciune. Am folosit micul gaiwan si cescutele preferate. Ca un detaliu important, care a schimbat simtitor maniera in care preparam ceaiul pana acum, a fost acela ca am folosit tetsubin-ul pe post de vas cu apa fierbinte. Nu stiu exact „cum” si „de ce”, dar este o diferenta. Pun apa fiarta mai intai in tetsubin (care o pastreaza foarte bine la o temperatura relativ constanta) apoi o folosesc pentru prepararea ceaiului.

Culoarea oolong-ului ma fascineaza. Galben „imperial”, limpede si stralucitor. Uneori simt gustul acestui ceai ca fiind usor metalic dar, de data aceasta, a fost usor dulceag si delicat. Asta si pentru ca am folosit o cantitate ceva mai mica decat de obicei.

Il recomand tuturor celor ce apreciaza un ceai „cu personalitate”, cu aroma complexa si puternica.

2 gânduri despre &8222;Tie Guan Yin&8221;

  1. Tot timpul cand vad ceai galben mi se face o pofta nebuna de ceai. Mai ales in cesti albe. Parca ii simt gustu pe ceru gurii (bine, eu ma gandesc la un oolong de al meu).

    Am numai o intrebare , inainte din ce turnai apa?
    Bine , de fapt doua , cate infuzii a mers?

Lasă un răspuns

