Lapsang Souchong – ceai afumat


Lapsang Souchong este un ceai negru afumat cu un gust specific de rasinoase. Cand am baut prima data acest ceai am fost impresionat de aroma sa. Fiind un ceai negru il infuzez la 90-95 grade C. Pentru ceaiurile afumate am un kyusu dedicat. Asta pentru ca aroma sa foarte puternica poate influenta puternic orice alt ceai facut in acest ceainic. Am facut 3 infuzii. Pentru a obtine o aroma delicata am folosit timpi de infuzare mai mici: 30s, 1 min, 3 min.

De fiecare data savurez acest ceai cu mare placere, aroma de rasinoase ma conecteaza cu mirosul specific de munte. Inchizi ochii si esti in vacanta🙂

Pentru a evita ca ceaiul sa devina prea „tare” puteti folosi un vas intermediar. De aici il puteti pune direct in cesti. In felul acesta aroma si gustul nu devin prea puternice.

6 gânduri despre &8222;Lapsang Souchong – ceai afumat&8221;

  1. Am cumparat acest sortiment de ceai de la CTS Corner, am vrut neaparat sa incerc acest tip. Problema mea cu el este mirosul de afumat, pe mine ma deranjeaza mult. Tu ai spus de miros de rasinoase, care aminteste de padure, de munte. Sortimentul meu miroase exact ca o afumatura si este neplacut.
    La gust imi place, pacat de miros.

  2. Da, experienta nu strica.🙂 Ma bucur ca acum stiu despre ce e vorba.
    M-am gandit ca poate sortimentul meu nu este bun, poate ce ai tu este mai de calitate. Dar cred ca depinde de gust intr-adevar.

  3. @Mihaela: Daca ai ramas cu o cantitate mai mare de lapsang si nu stii cum sa il bei, iti recomand cateva variante:

    1. Cand iti prepari un ceai, sa zicem un ceainic de 500ml, pui o lgt de lapsang si una de earl grey (ceai negru cu ulei de bergamota). Poti sa faci acest amestec de la inceput si sa il lasi intr-o cutie sa se imbine aromele. Vei simti mai mult aroma de bergamota, cu niste usoare note de afumat. Este foarte bun.

    2. Peste Lapsang-ul pe care il ai poti pune dupa gustul tau, lavanda. La fel dupa un timp, va capata un caracter floral care rotunjeste aroma intepatoare a ceaiului afumat.

    3. Lapsang-ul decalitate are niste note fructate de Longan (un fruct din familia Lychee). Asa ca poti sa mai faci o combinatie delicata de Ceai negru China Lychee cu Lapsang Souchong, obtinand un sortiment care imita destul de bine un grad superior de lapsang, cu note fructate. (La fel ca si lychee, longan-ul are o aroma combinata de struguri albi stropiti cu apa de trandafiri)

  4. Pingback: Sortimente de ceai: ceai negru afumat Lapsang Souchong – CTS Corner | Mihaela Anghel

Lasă un răspuns

