Ti Guan Yin necunoscut


Ti Guan Yin necunoscut

Necunoscut dar foarte bun. Am primit aceasta cutie (vezi prin foto) acum aproximativ 5 ani, pe vremea cand nu prea stiam sa apreciez ceaiurile. Si a stat in dulap asteptand momentul oportun. Abia acum am realizat ca aveam o comoara in dulap🙂 Cand am inceput sa ma interesez mai mult despre ceai m-am amintit de cutia din fundul dulapului. Si surpriza … Ti Guan Yin. Am baut pana acum aproximativ 10-15 ceaiuri si de fiecare data descopar nuante noi. Este un ceai Ti (Tie) Guan Yin prajit destul de mult, cu o aroma foarte puternica. Din acest motiv folosesc timpi de infuzare destul de mici, incepand de la 15 sec. pana la maxim un minut.

Folosesc un Gaiwan si cestile duble. Ceaiul are un miros foarte puternic ce te duce cu mintea la mirosul cafelei. Frunzele nu se deschid foarte mult si au o culoare maronie inchisa, aproape neagra. Am facut 5 infuzii. Uneori pa ultimele infuzii mai pun cateva frunze uscate. Nu am prea multe detalii despre acest ceai,  cu exceptia unei mici etichete pe care sctie Ti Guan Yin, totul este scris in chineza. Dar, chiar si asa, stiu ca e un Tie Guan Yin negru, prajit.

Este al doilea ceai de acest tip pe care il beau. Primul este ceva mai delicat, probabil din cauza procesului de prepararea si al calitatii. Frunzele uscate arata foarte bine. sunt rigide si au o culoare foarte placuta, specifica. Infuzia are o culoare foarte placuta, galben inchis.

Beau acest ceai cu mare placere de fiecare data. Cutia arata foarte bine, cu urme ale timpului pe ea, cu capacul dublu foarte potrivit pentru o conservare de lunga durata. Contrar asteptarilor nu am avut stari de „energizare” dupa ce am baut acest ceai, chiar daca are in continutul lui o mare cantitate de cofeina. Cutia a avut, la origine, 170 gr ceea ce inseamna ca am sa tot beau la el🙂

Lasă un răspuns

